Gdzie jestem, co robię czyli niedzielne refleksje!

Dzisiaj trochę refleksji na temat tego, czym się ostatnio zajmuję.

Na początku kwietnia, zamknąłem swoje biuro w Piotrkowie na kilka tygodni, aby zrealizować projekt szkoleniowy. Dostałem bowiem propozycję przeprowadzenia zajęć z zakresu przedsiębiorczości oraz indywidualnych konsultacji biznesowych z uczestnikami szkolenia w Lubinie /woj. dolnośląskie/.
Zgodziłem się bez namysłu, ponieważ prowadzenie szkoleń właśnie z przedsiębiorczości, podstaw rachunkowości, małej księgowości, finansów dla niefinansistów, to moja pasja. Może długo ją odkrywałem, czasami udając, że to nie to, ale im dłużej zacząłem zastanawiać się, czy lepiej uczyć ludzi prawidłowego, zdroworozsądkowego podejścia do finansów, czy też działania w pośrednictwie finansowym, które było na drugim biegunie kompasu- pogrążało ludzi w długach, konsumpcjoniźmie, tym szybciej zorientowałem się że ta pierwsza droga jest dla mnie.
Od wielu lat zajmowałem się pośrednictwem finansowym, jednocześnie od czasu do czasu prowadząc szkolenia. Ale moje podejście radykalnie zmienił udział w kursie finansowym organizowanym przez Edukację Finansową Crown. Ona przyspieszyła moją decyzję o zmianie planów życiowych, i całkowicie zajęcie się uczeniem zarówno osób fizycznych jak i przedsiębiorców, jak żyć w wolności finansowej, bez długów, przeterminowanych zobowiązań, jak uczciwie prowadzić biznes, itp.
We wrześniu wziąłem udział w Kursie Liderów Edukacji Finansowej Crown, dzisiaj w jej imieniu mogę prowadzić konferencje i szkolenia, a także warsztaty w kościołach i nie tylko, ucząc zasad prowadzenia budżetu domowego w oparciu o zasady tzw. Bożej ekonomii. Każdy chętny, czy to indywidualnie, czy w grupie może nauczyć się prowadzenia rejestru wydatków, planowania budżetu domowego, wychodzenia z długów. Do nauki służą specjalne formularze opracowane w excelu.

Trochę informacji na temat obecnie prowadzonych szkoleń.

Jak wspomniałem na początku, jestem w Lubinie, prowadzę zajęcia organizowane w ramach projektu
„Od pomysłu do biznesu – program wspierania przedsiębiorczości osób bez pracy po 30 roku życia.”
Każdy z uczestników najpierw bierze udział w szkoleniu, a potem w indywidualnych konsultacjach.
Kilka dni temu skończyła się pierwsza edycja, otrzymałem propozycję pozostania na kolejne 4 tygodnie w celu poprowadzenia zajęć z kolejną grupą.
Ciesze się, że mogę tu być, budować nowe relacje z ludźmi, którzy często mimo swojego wieku / kilka osób w okolicach 60-tki/ chcą nadal się rozwijać, budować swoją przyszłość, prowadząc swoje biznesy.
Każdemu uczestnikowi programu życzę, aby jego działalność przetrwała dłużej niż jeden rok, żeby przynosiła satysfakcjonujące wyniki finansowe.
Osoby, z którymi się spotykam, są indywidualistami, wielu z nich chce oprzeć swój biznes na pasji.
Myślę, że poświęcę na ten temat inny wpis, bo jestem pod wrażeniem paru osób, o pasji których mógłbym napisać książkę. Niesamowite historie, wzięte prosto z życia, o marzeniach z dzieciństwa, przeradzających się w późniejsze doświadczenia i osiągnięcia.
Czuję taką wewnętrzną radość i dumę, że mogę przekazać im część swoich doświadczeń jakich nabyłem podczas wielu spotkań z klientami, opowiadając im o możliwościach, jakie daje im zarabianie na wiedzy.
W grupie mam kilka osób, które w/g mojej oceny mogłyby zarobić duże pieniądze, sprzedając swoją wiedzę. Realizując program szkolenia, włączam dodatkowo swoje moduły, które są ważne w działaniu każdej firmy, chociażby zarządzanie należnościami, kryzys
Bardzo ważną sprawą od której rozpoczynam pracę z każdą z grup, jest przedstawienie istoty budżetu domowego i jego związku z budżetem firmy, jako czegoś, co jest ze sobą nierozerwalnie powiązane.
I słyszę że to jest to, taka wiedza jest potrzebna. Każdemu z uczestników. Z tego typu treścią stykają się po raz pierwszy. A przecież pieniądz  jest z nami od dzieciństwa aż do śmierci.
Jestem podbudowany takimi stwierdzeniami, dużym zaangażowaniem w dyskusjach.
Tutaj muszę się pochwalić iż w miesiącu marcu, zostałem zaproszony do przeprowadzenia konferencji na temat budżetu domowego w Klubie Inteligencji Finansowej w Łodzi. Miałem pewne obawy, jak moje wystąpienie przyjmą osoby, które już dysponują dość grubym portfelem. Ale okazały się one bezpodstawne. Już następnego dnia miałem telefon od jednego uczestnika konferencji, który poprosił mnie o spotkanie i udzielenie mu rad. Ale chyba nie miał aż tak grubego portfela, bo ja pojechałem do Łodzi, siedzieliśmy kilka godzin, podczas których wyjaśniłem mu sporo spraw, a on nawet mi za to nie zapłacił. No cóż, człowiek się uczy na błędach.
Dzisiaj natomiast wiem, że konferencja się chyba podobała, bo dostałem kolejne zaproszenie, aby przedstawić temat budżetu domowego ponownie. Ale niestety, nie będę mógł tego zrobić, ponieważ
w Lubinie będę zajęty conajmniej do 10 czerwca.

Mam nadzieję, że po powrocie do Piotrkowa Tryb. uda mi się zorganizować kilka konferencji na temat budżetu domowego, może jakieś warsztaty wakacyjne kilkutygodniowe. Zobaczymy. Na razie ciesze się z tego co już osiągnąłem.

Stanisław Bińkiewicz

Przyjmuję zlecenia na prowadzenie szkoleń z zakresu:
– ABC przedsiębiorczości,
– Mała Księgowość,
– Podstawy rachunkowości,
Budżet domowy – planowanie wydatków, równoważenie budżetu, wychodzenie z długów,
– Finanse dla niefinansistów.
– indywidualne doradztwo biznesowe
Zainteresowanym firmom, instytucjom prześlę portfolio przeprowadzonych szkoleń.

 

 

 

O Autorze 

Absolwent Europejskiej Akademii Planowania Finansowego, uzyskał Certyfikat Doradcy Finansowego €FG, Certyfikowany Trener Biznesu, Coach, Konsultant Kryzysowy, Mentor Finansowy

    Znajdź mnie:
  • facebook
  • linkedin
  • skype